Planet Peer - The anonymous networking community
August 01, 2014, 03:42:56 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

News: Planet Peer - The anonymous networking community
...because anonymity is better ;-)

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Perfect Dark - Ein weiteres japanisches anonymes P2P-Netzwerk?  (Read 5871 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
ContractSlayer
Elite

View Profile
« on: December 04, 2008, 11:12:57 PM »

Perfect Dark is a Japanese peer-to-peer file-sharing (P2P) application designed for use with Microsoft Windows (not to be confused with the video game franchise Perfect Dark). Its author is known by the pseudonym Kaichō (会長, Kaichō? lit. "The Chairman"). Perfect Dark was developed with the intention for it to be the successor to both Winny and Share.[1] It is currently in an open testing phase, with frequent updates. As of the most recent version (v1.02 "STAND ALONE COMPLEX") there is support for the program to run in the English language, an option that can be selected when the program is installed.

Open Testing
Presently, since Perfect Dark is still being actively developed, the author does not ask that the program's users at this point become dedicated "users" of the software. Instead the author asks them to participate in the test phase. Through this test phase, the author hopes for bug reports and discussion that will help shape Perfect Dark into the most useful application possible.

In comparison to its predecessors Winny and Share, the bandwidth and hard drive space requirements have increased. The minimum upload speed required by perfect dark is 100KB/sec, and it also requires a minimum of 40GB of hard drive space for its unity (cache) folder.

Security
The overall structure of the Perfect Dark network broadly resembles recent versions of Freenet, only with more heavy use of distributed hash tables.
The anonymity relies on a mixnet where traffic is forwarded according to a certain probability, as well as the deniability of the distributed datastore ("unity"), which is stored and transferred in encrypted blocks, with the keys distributed separately.
Perfect Dark uses RSA (1024-bit) and AES (128-bit) to encrypt data transmitted between peers. Exchanged keys are cached for efficiency.
Published files and boards (including automatic updates from the author, where enabled) are usually signed with 160-bit ECDSA signatures. Automatic updates are additionally protected with a 2048-bit RSA signature.
The author believes that initially, a layer of obscurity due to the closed-source nature of the program will frustrate attempted attacks on the anonymity, as well as network degradation due to "free riders" and junk files; however, the author has stated that it may become open-source in the future should an acceptable solution to these problems be found.

Website:
http://dekar.wc3edit.net/2008/02/21/perfect-dark/

Download:
http://dekar.wc3edit.net/wp-content/...t_dark_102.zip

Peerliste zum bootstrapen:
http://p2p-db.net/dark.txt
ein skin den ich gemacht hab (PD download hash):
6eee202030c67a76c2e58c860f876f5c57d118522c01ea22e71ff2aa9ebb9126

« Last Edit: December 05, 2008, 12:51:12 AM by ContractSlayer » Logged
Nemo
Global Moderator
Elite

View Profile
« Reply #1 on: December 05, 2008, 10:05:15 AM »

Presently, since Perfect Dark is still being actively developed, the author does not ask that the program's users at this point become dedicated "users" of the software. Instead the author asks them to participate in the test phase.
Das tönt ja wieder einmal nach dem verbreiteten Muster, Software als ewige Betaversionen laufen zu lassen. So kann man jederzeit den Softwaretest abbrechen und in eine kommerzielle Software umwandeln, ohne sich bei den Nutzern rechtfertigen zu müssen. Ausserdem kann sich der Hersteller bei Softwarebugs besser aus der Affäre ziehen...  Roll Eyes Sad

The author believes that initially, a layer of obscurity due to the closed-source nature of the program will frustrate attempted attacks on the anonymity, as well as network degradation due to "free riders" and junk files; however, the author has stated that it may become open-source in the future should an acceptable solution to these problems be found.
Die typische Aussage bei Closed Source Sicherheitssoftware mit eingebauter "Security through Obscurity". Da ist jeder selber Schuld, der diese Software nutzt. Und eigentlich sollten P2P-Netzwerke schon von Grund auf eine faire Nutzung garantieren, BitTorrent ist ja gerade deshalb so erfolgreich, weil die Peers untereinander nur bei entsprechender Gegenleistung Daten austauschen. Grin

Just my two cents.

MfG,
Nemo.
Markus
Administrator
Elite

View Profile WWW
« Reply #2 on: December 05, 2008, 11:10:52 AM »

Finger weg von Closed Source, wenn es um Dinge wie anonyme P2P-Netze geht. Entweder ist sich der Autor der Software sicher, daß sie wie gewünscht funktioniert, dann kann er aber auch guten Gewissens den Sourcecode rausrücken. Alles andere stufe ich persönlich als "Snake Oil" ein, d.h. ich muß mich auf das verlassen, was mir ein Unbekannter erzählt und habe keinerlei Möglichkeit, das beispielsweise anhand des offengelegten Sourcecodes zu verifizieren.

Cheers,
Markus
sonnentier
Newbie
*

View Profile
« Reply #3 on: December 06, 2008, 11:23:54 AM »

Ich unterstütze die Entscheidung des Entwicklers, ich finde hier Closed-Source angebracht.

Durch die Obscurity haben wir zum einen weniger Spam und L€€cher, zum anderen wird es den Feinden erschwert, das System auseinander zu rupfen und dann Gegenmaßnahmen zu treffen. Die meisten Nutzer haben von einer offenen Struktur nichts, da sie die Quelltexte sowieso nicht lesen. Ich will auch nicht Geschwindigkeit oder Komfort einbüßen, nur damit auch die Feinde gleiche Voraussetzungen haben.

Perfect Dark ist nun mal ein Filesharing-Programm, für politische Sachen mag man ja z.B. Freenet bevorzugen, aber für einen breiten Datenaustausch taugt letzteres nicht. Und gerade für diese Nutzung brauchen wir keine 100%-ige Sicherheit, nur relative wie z.B. Rapidshare.
« Last Edit: December 06, 2008, 11:35:01 AM by sonnentier » Logged
echelon
Elite

View Profile
« Reply #4 on: December 07, 2008, 12:57:15 PM »

Hi!

ich kann nur sagen: für alles, was mir Geld/Strafe/... einbringen kann IMMER finger weg von nicht überprüfbarer closed Source Software.
Keiner weiß, wer alles sehen kann, welche Dateien ich habe/sauge/anbiete.
Was ist, wenn die Strafverfolger alle Daten bekommen, ist das ein "erfolgreicher Security by obscurity"?
Das funkioniert schon im normalen Netz nicht, wie soll das erst hier funktionieren?

Und anonymität und hohe Geschwindigkeit schliessen sich einander aus - dieses perfect Dark bekommt nur dewegen High Speed  weil viele Daten LOKAL im cache schon liegen (und jeder min. 100 kb/sec upload haben muss - in welchem anderem Netz sind 100k min. erforderlich?).
Und alles was lokal liegt ist nicht gerade anonym (siehe die Erweiterung, die Freenet beibringt, gewisse Dinge nicht zu speichern - da ist eindeutig zuzuweisem, welche Datei in welchem Store liegt).

Ach, und zum thema: freundesnetze sind die besten - WER sagt denn, das dein Freund dich nicht anzeigt? Vertraust du deinem "Freund" ALLE Geheimnisse an? Darf der alles wissen? Was ist, wenn dein Freund von wem anders "überredet" wird, dich ans messer zu liefern?

Echelon
Planet Peer - The anonymous networking community

Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: